torstai 30. lokakuuta 2014

Stockmann, palkkaa Amanda!



Näistä astioista voi lukea, mitä ne sisältävät, ja samalla oppii englantia ja italiaa.

Olen ostamassa frakkia, joten kyselin sellaisista viime viikolla sähköpostitse sekä Tukholman NK:n tavaratalosta että Helsingin Stockmannilta. Kysymykseni oli helppo ja pelkistetty: minkä merkkisiä frakkeja teillä on ja mitä ne maksavat.

NK:n vastaus saapui alle kahdessa tunnissa. Asiakaspalvelun Amanda kertoi kohteliain sanakääntein frakin merkin, materiaalin sekä hinnan. Sain viestissä myös herrainosaston puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen lisäkysymyksiä varten.

Stockmannin kanssa kävi toisin.

Stockmannin tavaratalo on ollut niin kiinteä osa elämääni lapsesta saakka, että tuntuu vaikealta uskoa uutisia, jotka kertovat sen olevan taloudellisissa vaikeuksissa. Kaikkihan Stockalla käyvät. Kun tarvitsee imurin pölypusseja, on kivempaa ostaa ne Stockan alakerrasta kuin jostain rumasta automarketista. Samalla voi katsoa englantilaisia teemukeja ja hypistellä villakaulaliinoja.

Eikä se olisi tavaratalo, ellei joukossa olisi krääsää ja huonoa makua. Stockmann mainostaa rinta rottingilla kahvimukeja, joihin on isolla kirjoitettu COFFEE tai ESPRESSO. Ovatko ne dementikoille? Vai kielikoululaisille? Kanta-asiakasvihkosessa on aina useampikin ”miesten neule”, ilman sen kummempia tietoja valmistusmateriaalista.

Eilen tavaratalo kertoi, että uudeksi toimitusjohtajaksi tulee Per Thelin Ruotsista. Saa nähdä riittääkö se. Stockmannin asiakaspalvelu ei nimittäin vieläkään ole vastannut kysymykseeni frakista.

Ehkä heidän pitäisi palkata Amanda.

1 kommentti:

  1. Vuorokausi tämän jutun julkaisemisen jälkeen Stockmann vastasi kyselyyni. -JK

    VastaaPoista